Een sterk groeiend Belgisch modehuis met een merk voor elke doelgroep
De groeicijfers van FNG bewijzen dat mode en kwaliteit hand in hand gaan met succes. Het jonge Belgische modehuis heeft intussen met CKS, Fred & Ginger, Van Hassels, Baker Bridge en Claudia Sträter 5 merken uitgebouwd die internationaal te koop zijn in meer dan 100 eigen concept stores, shop-in-shop corners en meer dan 1200 multimerkenboetieks.
FNG creëert en verdeelt modemerken voor dames en voor kinderen
De FNG merken hebben een uitgesproken, herkenbare identiteit en een sterke “value-for-money” propositie. Aan de basis van elke collectie staat een top team huisstylistes. Zij designen met veel passie, vakkennis en creativiteit kledingstukken die perfect binnen de strategische richtlijnen én het DNA van hun merk passen.
FNG damesmerken: CKS, Van Hassels, Expresso, Baker Bridge, Claudia Sträter
Elke vrouw is anders. Persoonlijkheid, smaak, leefwereld, budget en leeftijd bepalen haar stijl. FNG zet daarom in op verschillende merken voor vrouwen van 20 tot 50+ jaar die elk een duidelijke doelgroep aanspreken.
FNG kindermerken: Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge
Mode voor kinderen is zoveel méér dan praktisch of leuk. Voor baby’s, peuters, kleuters, kids en tieners tot 18 jaar biedt FNG uiteenlopende merkkleding aan, naar ieders smaak en budget.
Het FNG motto: emotionele producten rationeel managen
FNG werd eind 2003 opgericht door 3 burgerlijke ingenieurs zonder achtergrond in textiel of mode. Hun unieke, eigenzinnige managementvisie koppelt een no-nonsense commerciële spirit aan een sterke groei-ambitie. Met respect, humor en vertrouwen. En dat werkt. Over 10 jaar tijd groeide FNG van 3 naar meer dan 800 medewerkers. De groep is sinds 2008 beursgenoteerd via Euronext Brussel: FNG. In 2013 bedroeg de omzet 130 miljoen euro met een bedrijfscashflow van meer dan 17%.
Toekomstplannen: verder groeien in Benelux en nieuwe markten
FNG heeft ruimte en middelen om te investeren: in de bestaande merkenportefeuille en/of in nieuwe merken. FNG focust vandaag op de Benelux markt, maar ziet opportuniteiten om in de toekomst ook in Frankrijk, Duitsland en zelfs nieuwe markten als Rusland en China haar multibrand strategie verder uit te bouwen.
FNG investeert in mensen, winkels en een nieuw hoofdkantoor om te blijven groeien.
Om deze ambities waar te maken wordt steevast ingezet op mensen en middelen. Zo opent FNG jaarlijks een 20-tal nieuwe winkels en is er gestart met de bouw van het nieuw hoofdkantoor te Mechelen.